כמה שווה דירתך?, וכליו של שמאי מקרקעין למדוד זאת.

כמה שווה דירתך וכיצד מעריכים את שוויה.

קניה או מכירה של נכס קרקע זהו אירוע כלכלי גדול ומשמעותי, הצד הקונה משלם מיליונים ואילו הצד המוכר מכניס מיליונים, כשסכום כסף כה גדול עושה דרכו מצד לצד מן הסתם כדאי לנו לדעת מהו ערכו המדויק של הנכס המדובר, הערכה שגויה או לא מדויקת של שווי הנכס עלולה לקבוע ולהקנות תג מחיר שגוי  לנכס, וכתוצאה מכך הפסד כספי גדול לצד הקונה או המוכר.

שמאי מקרקעין חובה.

להבדיל מעסקאות אחרות שאנחנו עושים בחיינו כמו קניית רכב ומוצרים אחרים, אין נוסחה אחת פשוטה להעריך שווי של דירה, כיוון שהמחיר הדירה מגלם בתוכו המון פרמטרים, ועשוי להיות מושפע מהרבה פרטים משתנים שנכנסים למשוואה, לפיכך הדרך הנכונה היעילה והפשוטה ביותר להגיע לחקר שוויו האמיתי של נכס קרקע הוא לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין מקצועי לקביעת שווי הנכס.

הערכת שווי דירה באמצעות שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין הוא בעל מקצוע שמתמחה בהערכת שווי של נכסי נדל"ן עפ"י כלים וחומרים מקצועיים שעומדים  לרשותו . אם תעסיקו שמאי, תוכלו לקבל חוות דעת מקצועית מאוד ותפטרו את עצמכם מכאב הראש של הערכת שווי לדירה. מדובר בשיטה רשמית להערכת שווי נכסים, שבה משתמשים בנקים, חברות ביטוח עיריות   וגורמים ממשלתיים נוספים שמחויבים לתת חוות דעת רשמית ומקצועית על נכס.

איך עובד שמאי מקרקעין ומה הוא עושה בדיוק?

בדיקת המצב התכנוני של הנכס (עירייה)

השמאי יבדוק את המצב התכנוני של הדירה, יבצע התאמה בין המצב התכנוני והמקורי לבין המצב בפועל, כאשר מבוצעות בדירות שינויים תכנוניים, כגון הוספת ממ"ד, מרפסת, פרגולה ועוד – זה חייב להיות מתועד בעירייה בתיק הבניין, ובהתאם לקבל היתר לבניה .  קיימים מצבים רבים  שבנכסים השונים מבוצעות עבודות ללא היתר והדבר צריך להיות מגולם בשווי הנכס, דבר המשפיע (במקרה הזה לשלילה) על ערכו הסופי של הנכס.

בדיקת המצב הקנייני של הנכס (טאבו)

השמאי יבדוק את המצב הקנייני של הנכס - לוודא שיש התאמה מלאה בין הרשום בלשכה לרישום מקרקעין (טאבו) לבין מה שקורה בפועל בנכס (מס' חדרים מרפסות וכד'),  אם מתגלה שאין התאמה בין מה שרשום בלשכת הרישום  לבין מה שקורה בפועל, הדבר משפיע באופן ישיר על השווי הנכס.

במקרים רבים  מחיר נכסים כאלו יגלם בתוכו סיכונים רבים הכרוכים בעסקה, ויכול להיות נמוך ב-20-50% ממחיר השוק, תלוי בחומרת הבעיה.

השוואת מחירים

לצורך קביעת השווי לנכס השמאי מבצע בדיקות השוואתיות עם נכסים דומים שנמכרו באזור של הנכס הנבדק –במידע  שמדווח לרשות המיסים ובמערכות מידע שונות המצויות בידיו של שמאי המקרקעין. כמו כן השמאי לוקח בחשבון את כל הגורמים הפנימיים המשפיעים על שווי הנכס, כגון: מצבו הפיזי, גודל השטח , מיקומו של הנכס , נוף הנשקף, או שלא מחלונות הנכס, פוטנציאל עתידי, וכו'.

עין מקצועית

בהרבה מקרים השמאי מבחין בפרמטרים המשפיעים על השווי של הנכס, שבן אדם מן הישוב לא יבחין בהם.

לסיכום: השמאי משקלל את כל הפרמטרים להערכת השווי וכותב דו"ח מפורט שאותו ניתן להציג גם לגורמים הרלוונטיים. 

שמאות מקצועית ומדויקת, זה כאן! 

אם אתם מעוניינים בהערכת שווי הנכס שלכם. פאנו שמאות בניהולו של שמאי המקרקעין יואל פאנו יספק לכם את כל הפתרונות הנדרשים על מנת לוודא שאתם עושים את העסקה הנכונה בתחום הנדל"ן על מנת לקבל את מה שמגיע לכם במקרה של עסקת מקרקעין. 

משרדנו מספק שירותי שמאות לגופים פרטים וציבורים רבים וישמח לעמוד לשירותכם ולתרום מניסיונו העצום בכל עת.

לפרטים צרו קשר או השאירו פרטים כאן באתר