הערכת שווי דירה - אלו הנתונים שהשמאי לוקח בחשבון!

הערכת שווי דירה  

כיצד נקבע שווי של דירה או נכס באופן מדויק  

מחירי השוק נקבעים בדרך כלל בעיקר על ידי ביקוש והיצע  אך יש פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע על שווי הנכס . בעת ביצוע עסקת מקרקעין קיימת תחושה כי הגורמים הסובבים את העסקה מעוניינים להטות את מחירה כל אחד בהתאם לאינטרס המצוי בידו . ולפיכך קביעת שווי הנכס או הדירה חשובים לידיעה בעת כל ביצוע עסקה נדל"נית. 

כמו כן הערכת שווי נכונה של שווי הנכס או הדירה תסייע לנו בתמחור העסקה והנכס ולכן הערכת השווי חייבת להתבצע באופן מקצועי ונכון . רבים נוטים לחשוב כי יש בידם להעריך נכונה את שווי דירתם , הערכה זאת תתבסס בעיקר על בסיס שמועות ונתונים שנאספו מחברים ומכרים בקרבת הנכס. 

כפי שיפורט בהמשך אנו נפרוס כמה פרמטרים חשובים ששמאי המקרקעין אוסף מהסביבה והם מהווים חלק ממכלול השיקולים שמפורט בחוות דעתו. 

4 דגשים חשובים לביצוע הערכת שווי נכס מקרקעין 

דגשים חשובים לביצוע הערכת שווי נכס מקרקעין שהשמאי לוקח בחשבון בעת הערכת השווי: 

הנתון הסבר
מיקום הנכס 
למיקום הנכס קיימות השלכות רבות על השווי . הכוונה במיקום הנכס היא הן במיקום הנכס בבניין עצמו כגון קומה ראשונה או אחרונה והן במיקום הנכס באופן גאוגרפי

שמאי מקרקעין יבדוק לכם את שווי הדירה בהתאם למיקום הנכס. 

ביקוש והיצע 
הביקושים וההיצעים נמדדים פעמים רבות בהתאם למיקום השכנה במרחב העירוני ובמיקום בתוך השכונה . לדוגמא במקומות מסוימים קיים ביקוש רב לדירות שצופות על הפארק או לדירות שצופות לים ועוד. קיים ביקוש מופחת לדירות שקרובות לכביש סואן וכו'. הפרמטרים אינם קשיחים ויכול שמשתנה אחד במקום מסוים הינו יתרון ובמקום מסוים חיסרון לדוגמא הקומה הראשונה בבניינים ללא מעלית שבת מבוקשת בציבור החרדי ובציבור הכללי פחות .
גודל הנכס
 גודלו של הנכס משפיע רבות על שווי הנכס. גם גודלם של שטחי השירות והמרפסות משפיע על שווי הנכס הכול על פי מקדמים שנקבעים על ידי השמאי. בדרך כלל המ"ר האחרון שווה פחות מהראשון דהיינו שווי מ"ר של ה50 מ"ר הראשונים שווים יותר מהמ"ר האחרון ב200 מ"ר של נכס דומה. ולכן שמאי מקרקעין קובע מקדמים למטראז בהתאם לגודלו של הנכס
גודל הנכס

קיימים שטחים אשר נלווים לנכס ומהווים חלק מהנכס עצמו. כגון : מעלית , חניה , שירותים השייכים לבניין ועוד . שטחים נלווים אלו יש בהם להשפיע על שווי הדירה או הנכס במקרים מסוימים ההשפעה תהיה דרמטית אך פעמים רבות אין בהם להשפיע באופן משמעותי על שווי הדירה. לדוגמא : באזור שאין בו חניה כלל בדרך כלל דירה שיש בה חנייה נתון זה ישפיע על השווי באופן ישיר.

הערכת שמאי פרטית אל מול שמאי הבנק

 בדרך כלל בעת קניית דירה המלווה במשכנתא , הבנק מעביר רשימת שמאים אשר מצויה בידי הבנק ושאר תבצע את הערכת השווי עבור הבנק . השמאי מבצע את השירות הן עבור הלקוח שמשלם תשלום קבוע עבור שירות השמאי והן עבור הבנק. בדרך כלל שומת השמאי תהיה זהירה והמחיר עבור שירות השמאי הינו קבוע. חוות הדעת של שמאי הבנק מתבצעת באופן תמציתי ובסיסי . 

הערכת שמאי פרטית – הערכת שמאי פרטית היא של הלקוח אל מול השמאי והיא מתבצעת באופן יסודי  ומפורט הערכת שווי זאת תתבצע בדרך כלל לפני ביצוע העסקה ולא לאחר ביצוע העסקה שם בדרך כלל יבוא שמאי הבנק לבצע את הערכת השווי . 

בדרך כלל ניתן להמשיך עם הערכת השווי של השמאי אל הבנק ולהשתמש בה לביצוע המשכנתא. בדרך כלל לאחר ביצוע העסקה לא ניתן לחזור אחורה ולכן חשוב לבצע את הערכת שמאי המקרקעין לפני ביצוע העסקה.   

לסיכום:  משרד פאנו שמאות ישמח לסייע לכם לבצע הערכת שווי דירה או נכס באמצעות שמאי מקרקעין מומחה בעל ניסיון רב של למעלה 10 שנים בתחום.

לפרטים נוספים יצירת קשר מהירה לחצו כאן>>>.